Seminarier
Projekthantering i Office 365 och SharePoint
Office 365, SharePoint och Project Online har mycket stöd för projekthantering, oavsett storlek på projektet. Antingen ni är ett par kollegor som ska ta fram ett produktblad eller om ni jobbar i mångmiljonprojekt med aktiviteter och milstolpar kan ni hitta rätt verktyg i Office 365. Under seminariet visar vi vilka verktyg som finns, hur man kan jobba med dem och hur man ska tänka när det gäller val av verktyg beroende på vilken typ av projekt det gäller.
Låt dig inspireras efter att ha avnjutit en god frukost i våra fina lokaler! Föranmälning krävs.
Välkommen till Lexicons kostnadsfria frukostseminarium!
Innehåll
- OneNote: Digital anteckningsbok för mindre projekt.
- Office Groups: Diskutera och dela dokument, kalender och anteckningsbok.
- Planner: Håll koll på uppgifter och deadlines i projektet.
- SharePoint: Projektwebbplatser för dokument, samarbete och uppföljning.
- Project: Projektplaneringsverktyg för projektplanering, resursplanering och ekonomisk uppföljning.
Målgrupp
Seminariet lämpar sig väl för beslutsfattare, projektledare, IT-ansvariga och andra som på något sätt arbetar med projekt.