Öppna kurser

Grundläggande försäljning

Ge dig själv chansen att lyckas i säljrollen från start, vi ger dig verktygslådan från besöksbokning till slutförd affär. Som deltagare får du tillgång till värdefulla verktyg och metoder som underlättar det löpande säljarbetet. Utbildningen skall också ge dig ett säljpsykologiskt perspektiv både kopplat till dina kunder och dig som säljare. Under utbildningen varvar vi teori med praktiska övningar.

Utbildningsledare

Våra kursledare har alla lång erfarenhet av att ha arbetat i ett antal olika säljroller, som innesäljare, fältsäljare, Key Account Manager och som säljchefer. Kursupplägget syftar till att ge dig alla knep som de själv hade önskat att någon gav dem när de var nya i säljrollen.

Utbildningsmål

Som nybörjare inom försäljning ställer många frågor som " Vad ska jag göra för att komma igång? Vad ska jag säga? Vem ska jag säga det till? Hur uppfattas jag i min roll?" Dessa och många andra frågor sitter kanske även du och tänker på. Vårt mål med utbildningen "Ny som säljare" är att du ska få svaren på dina frågor och åka hem med mycket ny kunskap och stärkt självförtroende i din nya roll som säljare.

Målgrupp

Utbildningen riktar sig till nya säljare som har lite eller ingen erfarenhet av försäljning.

Innehåll Grundläggande sälj

  • Mötesbokning - Vi lär dig använda rätt teknik och din egen energi för att skapa möten du verkligen vill ha
  • Förberedelser inför kundmöte – Att vara väl förberedd till ett möte kan vara skillnaden mellan succé och fiasko. Under utbildningen får du lära dig vad det egentligen är du bör förbereda
  • Genomföra kundmöte – Hur ser strukturen för mötet ut och vad förväntar sig kunden av dig
  • Strukturen för mötet
  • Inledning
  • Behovsanalys
  • Presentation
  • Samarbete
  • Säljande offerter – En professionell offert kan göra att du skiljer ut dig från konkurrenterna och bidrar till helhetsintrycket av dig som en professionell affärsman/kvinna

Säljpsykologi

  • Dina förutsättningar som säljare – Vilka är dina styrkor och svagheter i säljrollen och hur kan du kompensera eller förstärka dessa sidor
  • Mål och drivkrafter – Är bland de viktigaste faktorerna för att lyckas som säljare. Vi lär dig sätta höga attraktiva mål som får dig att vilja satsa maximalt på din egen utveckling
  • Kundrelationer – Vårda dina kundrelationer eftersom det är ett roligare sätt att jobba och är oerhört lönsamt. Vi ger dig mängder av bra tips kring hur du bygger och vårdar dina kundrelationer