Öppna kurser

Telefon- och mejlservice

Hur väl upplever du att ditt företags värdeord och värdegrunder fungerar i den dagliga verksamheten? Låt oss få göra underverk för ditt företag genom att få sätta ord och känslor på dessa värdegrunder, för att sen alla medarbetare ska kunna leva dessa i alla yrkesroller. Hur ett företag uppfattas av kunder och partners bottnar alltid hur väl den egna kulturen och värderingarna efterlevs internt.

I en allt snabbare värld sker fler och fler ärenden per telefon, chatt och mail. Du får här verktygen och metoderna för att kommunicera utan att mötas, samt knepen för att kunna skapa en personlig känsla i dessa dialoger.

En kundtjänst som ofta är eftersatt är telefon- och mejlservicen, detta trots den oerhörda inverkan den har på hur företaget upplevs.

Vikten av att höja nivån på denna service kan inte nog understrykas. En kedja är aldrig starkare än dess svagaste länk.

Utbildningsmål

Skapa en god telefonkultur. Ge deltagarna verktyg till ett effektivt språkbruk som är tydligt och fokuserat på att skapa förståelse från kunden.

Målgrupp

Personal vars huvuduppgift är att hantera företagets kundrelationer i telefon- och mejlkonversation.

Innehåll Telefon- och mejlservice

  • Rätt mental inställning
  • Din attityd påverkar dig själv och andra
  • Beteendestilar påverkar din kommunikation
  • Icke-verbal kommunikation 
  • Rollspel i telefon
  • Skrivövning i e-post/mejl/email
  • Effektivt språkbruk
  • Det ringer, det ringer – skynda dig att svara