Öppna kurser
Word för sekreterare och assistenter
Denna kurs är speciellt framtagen för dig som arbetar som sekreterare eller någon annan form av roll där dokumenthantering omfattar en stor del av ditt arbete. Du kommer att lära dig en mängd användbara funktioner och inställningar som du kommer att ha stor nytta av i ditt arbete med programmet. Framför allt kommer du att kunna jobba mycket effektivare i framtiden.
Utbildningsmål
Efter utbildningen kommer du att kunna arbeta mer effektivt med dokumenthantering.
Målgrupp
Den här utbildningen är särskilt anpassad för sekreterare. Den passar även mycket bra för andra personer som arbetar dagligen med Word och ordbehandling.
Förkunskaper
Du bör ha kunskaper motsvarande vår grundkurs i Word.
Nästa steg
Någon av våra övriga påbyggnadsutbildningar i Word.
Innehåll Word för sekreterare och assistenter
Dokumentinformation
- Dokumentegenskaper
- Versionshantering
- Dokumentskydd
Formatering
- Ändra standard för tecken- och styckeformat
- Flernivålistor, rubriknumreringar
Protokoll
- Indrag
- Tabbar
- Smart arbete med tabeller
Arbete med rubriker
- Använda och ändra formatmallar
- Innehållsförteckningar
- Navigeringsfönstrets dispositionsläge
Utskick
- Koppla adresslistor till etiketter, brev, kuvert och e-post
Sidhuvud och sidfot
- Annorlunda förstasida
- Annorlunda udda/jämna sidor
- Avsnitt
Bilder
- Nya, proffsiga verktyg för bilder
- SmartArt
Integrering med andra Office-program
- Infoga diagram med Excel
- Importera åhörarkopior från Powerpoint
Språk
- Inställningar för autokorrigering, autoformat och undantag
- Inställningar för grammatikkontrollen
- Egna ordlistor
- Översättning